Canon

Idag testade jag min morbrors systemkamra, en Canon
och som ni kanske vet är inte Canon min vän
men jag var tvungen att ge Canon ett försök..
Det som har ett + med Canon =
1. Den är bekväm att hålla i
2.  Ratten som man vrider när man ska använda manuellfokus är bra,
den är inte för lätt och inte för trög
3. Den är inte för klumpig
4. Den har en stor Display


Det som har ett - med Canon =
1. Menyerna va kassa, man fattade ingenting, det kändes som att allt var huller om buller
2. Alla knappar som fanns på kameran var hullerombuller,
man var alltså tvungen att leta efter knappen som man skulle använda
3. Alla symboler som finns på knappen hade inte samma symbol som de är på Nikon
då blev det svårare för mig att ta kort eftersom jag vet inte vad symbolen betyder
4. Det fanns ingen gudie i kameran så man visste inte hur man skulle bära ut, En gudie finns i de nya Nikon kamerorna.

Jag kommer alltså fram till att jag håller mig fast vid Nikon för jag håller mig fast vid den, för den är lättast att lära sig med att ta kort med, snygga menyer, om du är ny som ska köpa en kamera och har aldrig tagit kort med en Nikon förut så kan jag rekommendera att köpa en Nikon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0