Photoshop hair!

Denna morgonen har jag arbetat med hur man ändrar hårfärg och såhär blev resultatet!







Såhär gjorde jag för att få med alla småhårstrån. Tänk på att på min bild är det en annan person som har sina hårstrån till vänster som inte tillhör min lillasyster som jag ändrade hårgfärgen på!
1. Först tar du en bild som du ändra hårfärgen på, det kan va du själv, en kompis eller en kändis, det viktigaste är att det är en person iallafal.
2. Sen tar du " bruschtool" på svenska " penseln"
3. När du har gjort det så väljer du vilken färg du vill ha på håret i färgoanelen.
3. Sen tar du en pensel som är mjuk och ändrar Opocity till 50 % och Flow till 100 %
4. När du har gjort det så tar du den storlek på penseln som passar till håret, OBSERVERA, när det är små hårstrån så minska penseln till 4 % och zooma in jätte mycket så att du ser hårstråna!
Det kan vara jätte svårt att se hårstråna men försök att göra ditt bästa !
Sen när du har gjort alla dehär stegen så är det klart !
LYCKA TILL!

Kommentarer
Postat av: matilda.

SV: Haha nehe ? Fan va ballt :D Han är awesome :')

2011-03-06 @ 02:07:05
URL: http://kindaweird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0